måndag 7 maj 2012

Jag är rik .....

Idag har jag helt obehindrat och med vilje kört över gullviva, gulsippa, svalört, tulpaner och pärlhyacinther med gräsklipparen. Något jag aldrig trodde skulle kunna ske.

Men jag kan göra det för jag är rik!

Jag har en åker med gullvivor som verkar slå "rekordåret" 2010. Gulsippor är det lite sämre ställt med men tillräckligt många för att inte kunna avvara en och annan. Jag har ett hav av svalört, nästan ogräs faktiskt, gränsen mellan blomma och ogräs är hårfin. Tulpanerna har bara bladen kvar, de små älskliga rådjuren har redan smaskat i sig knoparna (men några andra väl placerade har de än så länge lämnat) Pärlhyacintherna var det värre med, men de stod så fruktansvärt felplacerade i gräsmattan så det gick inte att köra runt, de fick hamna i en vas istället.

Gullviva modell 2010

Gamla Gästgivaregården i Södvik ger Skomakar-rabatt mellan hägg och syren. Stannar Du två nätter (eller fler) betalar Du endast 790,-/natt om Du bara vill göra en snabbvisit till vårt landskap och stanna en natt så betalar 890,-. Alla priser inkl. frukost.

Gamla Gästgivaregården i Södvik giver "skomager rabat" på vores værelser. Hvis du bor to nætter (eller flere) betaler du kun 790, -/nat hvis du bare ønsker at gøre en hurtig besøg på vores provins og blive en nat, betaler du 890, -. Alle priser er incl. morgenmad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar